NEW blijven met VIA Nederland - New. Brand Activators. Scroll to top

NEW blijven met VIA Nederland

New Brand Activators.

Samen verbinden, inspireren en groeien.

 

Voor bureaus in de marketing & communicatie branche bestaat er geen vakbond of CAO. Maar wat we wél hebben is VIA Nederland: een overkoepelend brancheplatform. En daar zijn wij met onze club lid van. Want ook New wil als nieuw blijven aanvoelen in de markt. Waarom dan VIA Nederland? Dat leggen we je graag uit.

Van VEA en IAB naar VIA Nederland
Het begon voor ons met VEA, de Vereniging van Erkende Communicatie Adviesbureaus. Afgelopen jaar zijn zij gefuseerd met IAB Nederland, de branchevereniging voor digitale marketing. Door de kracht, kennis en netwerken van deze twee officieel samen te voegen is er een netwerk gecreëerd dat de hele marketingketen verbindt. Denk hierbij aan data, media, creatie en technologie voor iedereen in de branche. En dus ook voor ons!

Verbinden en groeien
VIA gelooft dat verbinding de motor van vooruitgang is. We kunnen niet anders dan dat beamen. We kijken immers altijd om ons heen, we kijken vooruit en we blijven ontdekken. Als we met ons werk een blijvende verbinding tussen merk en doelgroep willen verzorgen, dan moeten we zelf ook blijven verbinden en ontwikkelen.

Door een grote diversiteit aan mensen en disciplines samen te voegen is een omgeving gecreëerd waarin mensen, bedrijven en het marketingvakgebied verder kunnen groeien. VIA maakt die verbinding mogelijk in een behulpzame en bemiddelende rol. Zoals ze zelf op hun website schrijven “Die via wil VIA zijn.”. Dat past precies in ons straatje.

Waarom zijn we lid van VIA Nederland?
Een kleine vragenronde bij onze Hennie schetst meteen een duidelijk beeld: “Het is een meerwaarde voor ieder bureau om hier lid van te zijn”. Nou, dat is duidelijke taal! Maar waarom dan? “Ik krijg regelmatig pro-actief updates over het reilen en zeilen van onze branche. Ze ondersteunen op gebied van HR en geven advies, er is een netwerk voor het uitwisselen van personeel en ook op gebied van COVID-19 zit VIA niet stil. Het vormt bovendien een punt waar vakgenoten van elkaar leren, elkaar inspireren en met elkaar verbinden. Daar word ik blij van!”, aldus Hennie.

Je bent als lid onderdeel van een netwerk van meer dan 250 adverteerders, media-, reclame- en communicatiebureaus, marketing- en ad-techplatformen, exploitanten en uitgevers. Een grote diversiteit aan mensen en disciplines dus, waar we gemakkelijk mee in contact staan en snel mee kunnen schakelen. Zo kunnen we ook om advies vragen over benchmark cijfers. Hoe doet de markt het? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Daarnaast is er een legio aan workshops, seminars en cursussen waaraan kan worden deelgenomen. Dat allemaal samen helpt ons om betere Brand Activators te worden. Want stilstaan? Daar doen we niet aan!

Winnaarsmentaliteit
Afsluitend komen we nog even terug op dat stukje ontwikkelen en groeien… We hebben als bureau al enkele prijzen gewonnen en eerlijk is eerlijk, dat smaakt naar meer. Ons stipje aan de horizon is een Effie award, want het begint allemaal met ambitie. Mocht het dan zover komen, dan ben je ook daarvoor bij VIA Nederland aan het juiste adres. Met hun kennis en kunde aangaande deze prestigieuze vakprijs, helpen ze je om je wildste (awardwinnende) dromen werkelijkheid te maken. En een leven zonder dromen, is als een ambitie zonder doel.

VIA Nederland website

Gerelateerde blogs