Welkom New webdesigner Jasper Scroll to top

Welkom New webdesigner Jasper

New. Brand Activators.

‘Nadert de deadline, sla ik spijkers met koppen’

 

New groeit. Ook in de online-tak. Een extra webdesigner in ons team zou dan ook geen overbodige luxe zijn. Gelukkig was daar Jasper. Binnen een paar fijne gesprekken van sollicitant naar gloednieuwe aanwinst. Getalenteerd, een allemansvriend, aanpakker en hartstikke fan van pindakaas. Oftewel: goed volk. Meet Jasper!

Leer een webdesigner kennen

Welkom, Jasper! Jij komt onze online-afdeling versterken.
‘Klopt! Ik heb superveel zin om mee te bouwen aan de online propositie van New. Ik weet zeker dat mij dat veel energie gaat geven. Ik ben beland in een ontzettend gezellige club met fijne mensen. Het stikt hier van de ambitie en energie, dus ik heb er zin in.’

Hoe heb je ons gevonden?
‘Ik woon nog niet zo lang in Veghel, dus toen ik op zoek ging naar nieuw werk kwam New al snel naar boven via vrienden. Na een paar leuke gesprekken was er meteen een goede klik.’

Om nog maar even in die sollicitatiegesprekmodus te blijven: waarom pas jij zo goed bij deze functie?
‘Ik ben nieuwsgierig naar technologie, of het nou web of een fysiek product is. Daarnaast ben ik heel kritisch over gebruiksgemak; misschien ben ik lui, maar ik wil een soepele ervaring als ik een website, dienst of product gebruik. Ik vind het irritant als het niet gaat zoals ik wil, haha.’

Hoe breng jij projecten tot een goed einde?
‘Ik denk dat als een deadline nadert ik pas echt op mijn best ben. Dan wordt alles ineens helemaal helder, hak ik gemakkelijk knopen door en sla ik spijkers met koppen. Vervolgens ben ik pas tevreden als de klant ook tevreden is en ik feedback, positief of negatief, van het publiek krijg. Dan pas gaat je product echt leven. Zonder gebruikers of toeschouwers bestaat het slechts in een vacuüm.’

Webdesigner Jasper

True. Wat heb je hiervoor gedaan?
‘Om maar even bij het begin te beginnen: toen ik nog in het hoge Noorden woonde, heb ik grafisch ontwerp gestudeerd aan het Media College in Amsterdam. Na vier jaar vond ik dat ik het nog niet had uitgespeeld en ben ik vertrokken naar Breda om daar aan Avans St. Joost nog eens vier jaar grafisch ontwerp te studeren. Na mijn opleiding begon ik als user interface designer en werkte ik aan native applicaties voor onder andere iBood, Prénatal, Vodafone en Ziggo. Na een aantal jaar kwam Greenhouse op mijn pad. Bij hen kreeg ik de kans om meer te leren over development in de wereld van online advertising. Webdevelopment stond hoog op mijn lijstje als vaardigheid om te leren, dus greep ik deze kans met beide handen aan. Bij Greenhouse heb ik bijna 4,5 jaar gezeten.’

Toch besloot je te switchen. Hebben wij even geluk!
‘Ja, ik wilde me weer meer op design richten. Ik was mijn enthousiasme voor dag in, dag uit development een beetje kwijt. Het was hoog tijd om uit te zoomen, weg van de hyperfocus op online banners en meer naar het totale webplaatje van de klant. Ik hoop hier te leren om nauwer samen te werken met mijn collega’s en al hun verschillende disciplines.’

Wij kunnen vast ook veel van jou leren.
‘Nou, ik breng een combinatie van design en development met me mee waar ik hopelijk een hoop nieuwe kansen mee kan creëren voor New en haar klanten.’

Wat vind je het leukste aan je vak?
‘De diversiteit en nieuwe technologieën die het met zich meebrengt. Het staat nooit stil, er is altijd wel iets te leren.’

Hoe denk je dat de toekomst zich gaat ontwikkelen op het gebied van digital?
‘Ik ben erg benieuwd naar alle AR/VR- en metaverse-achtige ontwikkelingen. Zelf ben ik er niet enorm gek op, we gaan zien of het écht aan gaat slaan of dat het een trend was.’

Welke campagne had je zelf willen bedenken?
Patagonia: Don’t Buy This Jacket. Een Black Friday-campagne geplaatst in de Times in 2011. Het riep mensen op geen jas te kopen van het merk, om aan te kaarten dat we veel meer kopen dan we daadwerkelijk nodig hebben.’

Goed initiatief inderdaad. Tot slot: wat is jouw grootste les geweest van het afgelopen jaar?
‘Wees altijd eerlijk tegen jezelf. En falen is helemaal oké. Als je er maar iets van leert!’

Speeddaten met Jasper

Hier heb ik gewoond: Castricum, Breda, Uitgeest, Eindhoven
Hier woon ik nu: Veghel
Huisgenoten: Mijn vriendin
Huisdieren: Vos (senior konijntje)
Dit wilde ik vroeger worden: Kok
Beklede functies: User interface designer, creative developer
Nu ben ik: Webdesigner
Gekke gewoonte: Behoorlijk wat pindakaas consumeren.
Fan van: Buitensporten, hardlopen, wandelen, klimmen
Gek op: Speciaalbier
Favo snack: Clif-repen
Guilty pleasure: Alle 80’s, maar dat is amper guilty meer.
Deze persoon inspireert mij enorm: Steven Wilson
Bovenaan m’n verlanglijst: Meer kampeertripjes met mijn vriendin
Stopwoordje: Kak!
Dit zou ik nog eens willen leren: Pianospelen of de Franse taal

Favoriete emoji: 🫠
Mij niet bellen: Voor carnaval
Talent: Een aardig beetje gitaar kunnen spelen
Dit talent zou ik willen bezitten: Nog veel beter gitaar kunnen spelen
Doen met 1 miljoen: Een huis kopen en de rest beleggen
Dit heb ik nog nooit gedaan en wil ik ooit nog doen: De Via Ferrata
Dit boek moet je lezen: The Hellbound Heart van Clive Barker.
Deze film/serie moet je zien: Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Beste eigenschap: Volgens mij ben ik wel redelijk een allemansvriend.
Wens voor de wereld: Hopelijk kunnen we allemaal iets zuiniger gaan leven.
Belangrijkste levensles: Doe het nu, uitstellen heeft vaak geen zin.
Persoonlijke uitdaging komende tijd: Mijn eigen plek creëren bij New en me daar thuis voelen!

* iets wat je niet leuk vindt om te doen en waar mensen je dus niet voor hoeven te ‘bellen’

Gerelateerde blogs