De lancering van een gloednieuw product Scroll to top

De lancering van een gloednieuw product

Van de Beeten.

Maak kennis met Optiblend®!

 

Vorige week vond er een feestelijk evenement plaats bij multidisciplinair aannemingsbedrijf Van de Beeten: zij lanceerden, samen met grondstoffenproducent Heros, Optiblend®. Bij alle zaken rondom deze lancering waren wij nauw betrokken. Een groot en superleuk project om te doen!

Optiblend®

Allereerst: Optiblend®. Misschien begint er na het lezen van de naam wel al een belletje te rinkelen; in ons interview met Van de Beeten-eigenaar Bas van de Beeten hebben we er al kort iets over geschreven.

Optiblend® is een hoogwaardig en circulair funderingsmateriaal als alternatief voor traditionele funderingsmaterialen in de bouw en infra. Denk aan toepassingen bij bedrijfs- en parkeerterreinen, ophogingen, wegen, fietspaden en vloerverhardingen in logistieke centra en bedrijfshallen. Een duurzaam product, omdat de minerale reststof uit huisvuilverbranding wordt gebruikt als secundaire grondstof. Optiblend® nog helderder krijgen? Hier lees je er alles over.

Optiblend® de wijde wereld in

Voordat we je alles over de feestelijke lancering vertellen, spoelen we eerst even terug in de tijd. Maanden geleden klopten ze van Van de Beeten bij ons aan. Want mooi, zo’n nieuw product, maar hoe konden ze dit nou het beste lanceren? Hier wilden we ze natuurlijk graag mee helpen. Ons startpunt was de ontwikkeling van een logo. Op basis daarvan zijn we verdergegaan met een activatiestrategie.

Logo OptiBlend

Activatiestrategie

Met deze strategie wilden we de wereld kennis laten maken met Optiblend®. Zo benaderden we vakbladen in de wereld van grond-, weg en waterbouw en maakten we advertenties en een persbericht. Voor de achterliggende landingspagina schreven we teksten, maakten we een gelikte infographic en andere visuals en tot slot maakten we een promovideo. Ook aan de socials hadden we gedacht met LinkedIn-posts die klaarstonden om het wereldwijde web te veroveren.

De lancering

8 december werd Optiblend® gelanceerd tijdens een event op het terrein waar de menginstallatie stond. Mensen uit een breed netwerk waren hiervoor uitgenodigd. Voor deze gasten ontwierpen wij tijdig van tevoren de uitnodiging en bijpassende envelop, alsook een digitale versie. Op een halfopen, met de infographic bedrukte promotruck als podium werden op het event mooie speeches gegeven door eigenaar Bas van de Beeten en Erwin Pieters van Heros. Wij deden het floormanagement tijdens het event, dus zorgden ervoor dat alles op rolletjes liep en bleef lopen.

Give-away

Na de speeches was het tijd voor een borrel, luxe hapjes en een kijkje bij de machine waarmee Optiblend® wordt gemaakt. Tot slot hadden wij een give-away bedacht die mensen kregen wanneer ze huiswaarts gingen: een bewaarblikje met daarin een schijf Optiblend®, een compact boekje met de infographic met de 8 stappen hoe Optiblend® wordt gemaakt en wat lekkers. Het resultaat van de avond? Enthousiaste reacties alom! Je ziet in de video hieronder een sfeerimpressie.

Credits video: Odd Lines Media

Gerelateerde blogs