Als nieuw in het schap: restyling pannen TGFF Scroll to top

Als nieuw in het schap: restyling pannen TGFF

The Good Food Company.

Een fris sausje over de pannen van TGFF

 

Soms is het tijd voor iets NEWs. Omdat het oude niet helemaal meer bij je merk past, of omdat je het gevoel hebt dat het nóg beter kan. The Good Factory, Sligro’s exclusieve pannenmerk, vond het ook tijd voor een restyling. Een andere look and feel voor de verpakkingen van hun pannen. New to the rescue!

Oud design

Fris, eenvoud en minimalisme. Dat straalt TGFF uit. Hun logo was blauw en voor hun koekenpanverpakkingen gebruikten ze de kleuren goud, zilver en brons om het onderscheid tussen verschillende pannenlijnen. Toch knaagde het bij TGFF. Want kon het allemaal niet net wat duidelijker? Een complete restyling van TGFF was niet nodig, maar de pannen mochten wel worden aangepakt.

restyling

Wensen

Een nieuw, fris sausje over de pannen, dus. Nou ja, over de verpakking. Belangrijk hierin was dat de vormgeving en informatievoorziening eenvoud bleef uitstralen. De uitstraling mocht ook wat kleurrijker en de informerende kleuren mochten terugkomen. In plaats van productfotografie wilde TGFF ook eens bekijken hoe de lijn eruit zou zien met illustraties op de verpakking. O, en de meest gestelde vraag op de pannenafdeling van de Sligro-winkels: ‘Is deze pan ook geschikt voor inductie?’ Hoe fijn als dit voor klanten in één oogopslag te zien is op de verpakking?

Restyling: van oud naar NEW

Onze designers hebben meteen de pan bij de steel gepakt en kwamen met drie eigentijdse voorstellen. Uiteindelijk zijn bovenstaande verpakkingen de grote winnaar geworden. De balk in het midden is gelijk gebleven en ook het logo bleef op zijn oude vertrouwde plek. Door het nieuwe design is de belangrijke informatie meer uitgelicht. Zo is het makkelijk te zien waarvan de pan is gemaakt, wat je ermee kunt bakken en, daar is ‘ie, of de pan geschikt is voor inductie. Daarnaast is het verschil tussen de verschillende lijnen nu helder door de kenmerkende kleurstelling.