Sligro Food Group.
Het verhaal van De Groene Hen
Kiezen voor producten van De Groene Hen is beter voor kippen, klimaat én kapitaal. De productrange van dit duurzame merk van Sligro bestaat uit verse eieren en koelverse eierproducten. Zo wordt een bewuste keuze een simpele keuze. Eitje, dus. Het verhaal achter de kip en het ei van De Groene Hen is bijzonder. Wij gaven dit een vorm met fraaie verpakkingen en fijne content.
Egg-citing
De leefruimte van de kippen van De Groene Hen staat gewoon in Nederland. Daar krijgen de kippen de ruimte om hun natuurlijke gedrag te vertonen. Het keurmerk ‘On the way to PlanetProof’ garandeert niet alleen het welzijn van de kippen, maar ook een lage CO2-uitstoot. Oftewel: verse eieren van eigen bodem! Deze eieren vormen de basis voor een assortiment eierproducten met een consistente A-kwaliteit en gebruiksgemak.
Design en detail
Voor het complete assortiment ontwikkelden we nieuwe verpakkingen. Met kleuren die de waarden uitstralen, duidelijke fonts en misschien wel de liefste illustraties ooit. Clean, clear en cool. Moet je maar eens kijken!









Herhaling = merklading
Met een aansprekende campagne die positiviteit uitstraalt, is het merk door Sligro gelanceerd. De boodschap van deze campagne is ‘Kies bewust, kies De Groene Hen.’ Deze boodschap hebben we omgezet in op maat gemaakte content voor diverse kanalen. Zoals fraaie visuals voor de recepturen en korte video’s die het verhaal in enkele seconden vertellen. Hiermee heeft Sligro een mix aan middelen in handen om de doelgroep zowel off- als online te bereiken.
Broeden op een boodschap
Duurzame producten hebben een bijzonder verhaal. Wil jij impact maken met een bewuste boodschap. Wij weten hoe! Lees meer in een van onze vele blogs of neem direct contact op.