vantienen.
50 jaar in 10 verhalen
Vantienen: voor al uw kopjes koffie. Als oer-Brabants familiebedrijf regelen zij al sinds 1973 dat bedrijven alles in huis hebben voor de perfecte koffiebeleving: van koffieautomaat tot koffiebonen. Inderdaad, je leest het goed: sinds 1973. Al 50 jaar. Een halve eeuw! Dat moest natuurlijk gevierd worden. Met een schitterend jubileumboek.
Concepting
Bij vantienen speelden ze al langer met het idee om een eenmalig magazine te maken over hun mooie bedrijf. Toen het jubileum steeds dichterbij kwam, ontstond het idee om er een jubileumeditie van te maken. First things first: een concept. Deze mochten wij bedenken.
50 jaar in 10 verhalen
Een halve eeuw vantienen. Dat betekent een halve eeuw aan verhalen, anekdotes, ontwikkelingen, goede tijden, minder goede tijden, vertrouwde gezichten en nieuwe gezichten. Daar besloten wij een mooi concept omheen te bedenken: 50 jaar in 10 verhalen. Je weet wel, 10 als in: vantienen.
Van interview tot boek
Na groen licht voor het concept konden we starten met het realiseren van dit concept. Onze copywriter ging bij vantienen op de koffie en peuterde prachtige vantienen-verhalen los bij tientallen mensen die iets met het bedrijf te maken hebben of hadden. En wat hebben we gave verhalen aan mogen horen! Sommige verhalen nog sterker dan de ander, daarom besloten wij deze te verwerken in de vaste rubriek ‘sterke koffieverhalen’. De vertellers werden daarbij mooi vastgelegd door onze fotograaf. Tot slot werd dit door onze designer samengevoegd en vormgegeven tot een prachtig jubileumboek.
Proef vantienen
Blader door het jubileumboek en je próeft vantienen. De Brabantse gemoedelijkheid. Met verhalen vanuit de derde persoon. Persoonlijke en sterke verhalen. Eerlijk, open en warm. Geen moeilijke woorden, maar toegankelijk. En dito foto’s. Gewoon, zoals vantienen is.
To be contienued
Eindstand: 50 blije medewerkers, want zij kregen allemaal de speciale hardcover-editie cadeau. Met mooie verhalen over de geschiedenis van vantienen, hun identiteit en groei, maar vooral: prachtige anekdotes. Van (oud-)medewerkers, klanten, leveranciers en natuurlijk de familie zelf. O, en van kantoorhond Kiko. We like. Over het allerbegin tot aan de huidige generatie. En verder. Tevens 5000 geselecteerde klanten en relaties kregen het jubileumboek toegestuurd. 50 jaar vantienen. Wat de toekomst brengt, is koffiedik kijken (ha-ha!), maar één ding is zeker: to be contienued!