Justus van Maurik.
Geef je merkimago een boost met passend design.
Hoe consumenten over je merk denken is heel erg van belang. Het kan zomaar het verschil tussen succes of falen maken. Een positief merkimago is dus erg kostbaar en moet je als merk koesteren. Je imago kun je sturen door je gedrag en je activiteiten, maar ook productverpakkingen dragen bij aan het merkimago. Wat wil je uitstralen? Wat wil je dat de doelgroep voelt bij het zien van jouw product? Wanneer een productverpakking aansluit op het gevoel dat je als merk uitstraalt dan heeft dat positieve invloed op het merkimago. Wanneer je verpakking bijvoorbeeld gezondheid uitstraalt, terwijl het product helemaal niet gezond is dan kan dat een negatieve invloed hebben op het merkimago. Want het klopt niet. Gevoel en uitstraling moeten dus in balans zijn. Het moet kloppen.
Back to the roots
Met deze voorkennis gingen we aan de slag voor Justus van Maurik, een Nederlandse auteur en sigarenfabrikant die zijn tabak van over de hele wereld haalde. Dit sigarenmerk vroeg ons een limited-editionverpakking en display te ontwerpen passend bij het nieuwe merkimago. Back to the roots: dat werd ons uitgangspunt. We gebruikten het ouderwetse logo van zijn sigarenfabriek als basis voor het nieuwe design. Door te spelen met het kleurgebruik en gedetailleerd te werken maakten we ouderwets weer eigentijds en gaven we het merkimago met behulp van een nieuwe productverpakking een boost.