Klaar voor de feestdagen met een kerstcampagne vol tips Scroll to top

Klaar voor de feestdagen met een kerstcampagne vol tips

Sligro Food Group.

Van interviewen en fotograferen naar een gevulde landingspagina

 

In de aanloop naar de feestdagen voelen we van alles. Saamhorigheid. Gezelligheid. Maar eerlijk is eerlijk: ook hectiek passeert bij velen de revue. Want wat zet je dit jaar op tafel? Hoe houd je een kerstdiner voor heel de familie betaalbaar? En hoe ga je die tafel nou een beetje gezellig aankleden? Moet je nagaan als je een eigen horecazaak hebt.

Haal alles uit jouw horecazaak

Gelukkig is daar Sligro voor die foodprofessionals met een eigen horecazaak. Zij helpen de foodprofessionals namelijk een handje (of tien) mee met tips van experts die precies weten wat er speelt in de markt. Die weten wat de foodprofessionals beweegt en wat hun behoeftes zijn. Zo kunnen zij er ook dit jaar weer een onvergetelijke kerst van maken. Want dat is uiteindelijk toch het doel van elke horecaondernemer.

Kerstcampagne

Om de horecaondernemers te helpen mochten we samen met Sligro een kerstcampagne opzetten, boordevol handige tips. Met het thema ‘Haal deze kerst het beste uit jouw zaak’ hebben we een toffe campagne gelanceerd.

Onderzoek vooraf

Voordat we content gingen ontwikkelen voor de campagne, hebben we eerst samen met media agency PauwR onderzocht hoe we de doelgroep het beste konden bereiken en wat voor content het beste zou werken voor deze campagne. Zo konden we maximaal scoren met het aanjagen van de campagne en zoveel mogelijk conversie naar Sligro’s website behalen. We besloten voor drie tips drie korte video’s te maken zodat we op alle relevante kanalen moving content konden plaatsen en testen. Daarnaast besloten we voor alle tien de tips een fotografiereeks te maken om ook met statische content de kanalen te vullen. En: natuurlijk is alle content die we maken geschikt voor verticale én horizontale plaatsing.

New aan de slag

Klaar om aan de slag te gaan! We interviewden de experts en legden ze vast op de gevoelige plaat. Drie tips toverden we dus ook om tot gelikte video’s. Samen met PauwR zorgden we er vervolgens voor dat de tien tips op het juiste moment bij de foodprofs terechtkwamen. Dit deden we met zowel paid als owned media. Alles linkt uiteindelijk door naar de landingspage waar alle tips zijn verzameld.

Tien tips voor kerst

De landingspagina (sligro.nl/kerst-tips) is de plek waar alles samenkomt en waar als pakkende opener van de landingspagina de drie tipvideo’s te zien zijn. Verder kunnen foodprofessionals alle tien verzamelde tips lezen en bekijken, trainingen volgen en oplossingen uitproberen. Ze leren hoe je meer marge maakt in minder tijd, hoe je slim kerstinkopen doet en hoe je de perfecte menucalculatie maakt. Maar ook kunnen ze alles leren over tafelstyling. Of koken met groenten in de hoofdrol. Nice! Het mooie hiervan is dat ze direct leiden tot conversie in de vorm van deelname, aankoop of advies.

Alles uit je zaak halen deze kerst, dat doe je met Sligro!

Gerelateerde blogs