Maak een move, kom werken bij Coop! - New. Brand Activators. Scroll to top

Maak een move, kom werken bij Coop!

Coop.

Tot diep in de nacht dansen. En shooten.

 

‘Hey you, the New steady crew, show ‘m what you can, make a break, make a move!’ Voor Coop mochten we aan de slag met het verzinnen van een wervingscampagne, om het hoognodige winkelpersoneel aan te trekken. Daarbij gingen letterlijk de voetjes van de vloer. Het gekozen concept: ‘Maak een move!’.

Collega’s gezocht

Personeelstekorten: veel ondernemingen en organisaties hebben er momenteel mee te kampen. Voor Coop is het niet anders. Zo is er een dringend tekort aan vulploegmedewerkers, kassamedewerkers, magazijnmedewerkers, maar ook aan managers. Een brede doelgroep, in de leeftijd van 25 tot 55 jaar. Om potentiële medewerkers aan te trekken is het tegenwoordig niet genoeg dat je met goede arbeidsvoorwaarden schermt. Je zult ook op moeten vallen tussen de rest. En mensen zien te overtuigen dat JIJ de beste, leukste, fijnste en meest aantrekkelijke werkgever bent, eentje waar fun to work een dagelijkse realiteit is. Voor New weer een mooie uitdaging!

Maak een move!

New mocht dus een swingende wervingscampagne gaan bedenken en uitwerken. We kwamen weer met een hele leuke op de proppen, al zeggen we het zelf (een beetje borstklopperij op z’n tijd…). Een concept met flink wat stopkracht. Samen met de klant kozen we voor het concept ‘Maak een move!’ Wil jij werk waar je echt blij van wordt en waar je spontaan een dansje bij doet? Maak dan een move naar Coop! Dat vertellen we niet alleen, we laten het ook zien. Met stilstaand én bewegend beeld, gedeeld via social media en de wervingswebsite werkenbijcoop.nl. Op de foto’s en filmpjes zien we Coop-medewerkers dansend door de winkel heen bewegen, zo leuk is werken bij Coop dus!

Nachtwerk

Voor de wervingsfilmpjes maakte onze filmcrew de opnames in de Coop-vestiging in Berlicum na sluitingstijd, zelfs tot diep in de nacht. We begonnen om 20.00 uur en de laatste take stond er uiteindelijk om 02.30 uur. Voor ons een geweldige ervaring om dat eens samen mee te maken. Nog een leuke fun fact: de muziek bij de filmpjes werd speciaal gecomponeerd voor deze video’s. Daarbij kozen we voor muziek die een brede doelgroep aanspreekt, zowel jong als volwassen. Niet alleen origineel, maar op deze manier vermeden we tegelijk de hoge buy-out kosten voor gebruik van bekende en bestaande muziek. Op de kleintjes letten is immers ook een kwaliteit.

Meer weten?

Ook behoefte aan zo’n mooie, originele en onderscheidende wervingscampagne? Onze accountmanager Aranca bijvoorbeeld kan je er alles over vertellen.

Gerelateerde blogs