De lancering van een nieuwe SPAR-formule en winkel Scroll to top

De lancering van een nieuwe winkel en formule

SPAR.

Naar de club in Philippine!

 

Alle eetmomenten onder één dak. Dus niet alleen ontbijt en lunch, maar ook een warm maaltje voor ’s avonds. Supersnel en vers voor je geregeld. Klinkt verrassend handig, toch? De nieuwe foodserviceformule van SPAR maakt het mogelijk. Maak kennis met SPAR Foodclub.

SPAR Foodclub

SPAR presenteert: SPAR Foodclub. Hier haal je baristakoffie’s, pizza’s, warme snacks, tosti’s van The Tosti Club, pasta’s en pita’s. En dat was nog maar een greep uit het assortiment. Vers voor je gemaakt en ingepakt om mee te nemen. Of gewoon om ter plekke op te eten. Met dit nieuwe concept richt SPAR zich nog meer op foodservice dan het al deed. In de pilotwinkel komen foodservice en retail bij elkaar. Want ook voor de gemakkelijke boodschappen ben je bij SPAR Philippine aan het juiste adres.

Openingscampagne

SPAR Foodclub stond er natuurlijk niet zomaar. Daar ging een hoop gebrainstorm en werk aan vooraf. Ook wij stonden aan de wieg van de SPAR Foodclub. Aan ons namelijk de eer om aan de slag te gaan met het interne en externe merkverhaal. We hebben de merkidentiteit en look and feel, die al in grote lijnen klaar lag, doorvertaald met flitsende fotografie en de middelen uitgewerkt. Daarnaast ontwikkelden we de openingscampagne voor het filiaal in Philippine: Peter opent een club.

De club van Peter

Want in het Zeeuwse mosseldorp Philippine opende de eerste van de in totaal drie nieuwe pilotwinkels van SPAR. De (SPAR Food)club van Peter. Met geheimzinnige uitingen over een club die in Philippine gaat openen, hoopten we de bewoners van het dorp en omgeving te prikkelen. Nog sterker: Peter opent een club. Die Peter is toch de ondernemer van de SPAR-winkel? Wat ging er gebeuren?
Wij maakten allereerst alle offline communicatie. Van fotografie tot creatie van flyers en alle instore materialen, zoals kopstellingen en schapstroken. Ook verzorgden we de middelen voor tijdens de verbouwing, zoals een loyaliteitskaart, spandoeken en uitnodigingen.

Let’s get digital

Daarnaast maakten we korte video’s voor de hippe digitale instore-schermen in verschillende formaten. Hierop zie je verleidende content met een sterke call-to-actions die inspelen op diverse momenten van de dag. Zowel in de winkel bij de tapaswand als bij SPAR Foodclub worden klanten geïnspireerd. Denk aan ‘Goedemorgen!’ met een mooie ontbijtdeal in de ochtend, maar ook ‘Vergeet je zegels niet’, inhakend op de spaarcampagne. Fun fact: in totaal hadden we meer dan 100 video’s voor de digitale instore-schermen!

Feestelijke opening

SPAR Philippine, waarvan een kwart van de zaak uit die unieke SPAR Foodclub bestaat, bleek al bij de opening een waar succes. Ruim 300 mensen kwamen een kijkje nemen. Om er nog maar een fun fact in te gooien: dat is 15% van het hele dorp Philippine! Eeuwig zonde dat Philippine zo ver weg is voor ons!

Gerelateerde blogs