Shinen met een fonkelnieuwe website - New. Brand Activators. Scroll to top

Shinen met een fonkelnieuwe website

Shit or Shine.

En een frisse wind door de socials

Als merk is je website je visitekaartje. Je socials een sterke aanvulling daarop. Belangrijk dus dat deze helemaal functioneren en uitstralen hoe jij het graag voor je ziet. In dit geval: hoe Shit or Shine het graag voor zich ziet. New to the rescue!

Nieuwe website

Misschien heb je Shit or Shine al eens eerder bij ons voorbij zien komen. Shit or Shine is een online platform voor vrouwen die kanker hebben of hebben gehad. Met een immense dosis optimisme helpt het platform deze vrouwen het leven weer op te pakken. Daarom ontwikkelden wij vorig jaar een NEWe, positieve merkidentiteit voor het merk, dat na drie jaar behoefte had aan een stuk professionalisering. Natúúrlijk hoort daar ook een nieuwe website en socialmediastrategie bij.

Ontwikkeling keuzehulp

U vraagt, wij draaien! Recent hebben wij ons gebogen over die fonkelnieuwe website. Zo eentje die écht shinet. We beginnen zo’n proces met het in kaart brengen van de gehele klantreis. Met deze site wil Shit or Shine sturen vanuit behoefte en onderwerpen. Maar de site bevat zóveel waardevolle informatie, dat je als gebruiker makkelijk kunt verdwalen in al die aangeboden informatie. Daarom besloten we een keuzehulp te ontwikkelen, waarmee bezoekers na het invullen direct kunnen doorklikken naar voor hun relevante pagina’s. Daarnaast mocht de site een stuk overzichtelijker zijn dan dat ‘ie was.

Wireframing en websitedesign

Vanuit die gedachte is onze online-afdeling flink gaan bouwen aan de wireframing en het websitedesign. Eindstand hebben we de volledige site van Shit or Shine opgebouwd. Hiermee heeft het merk een sterke basis waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Uit onderzoek bleek dat de meeste bezoekers de website via hun telefoon bezoeken. Het design is dan ook gebaseerd op mobiele weergave, maar uiteraard is de website geheel responsive en werkt het op alle devices goed.

Socialmediastrategie en templates

Tot slot hebben we ons gebogen over een NEWe socialmediastrategie. De doelgroep is het makkelijkst te bereiken via de socials. Belangrijk dus dat deze on point zijn. We maakten een op maat gemaakt negenstappenplan voor Shit or Shine, waarmee we samen – met oog op dingen als budget, bereik, frequentie en herkenbaarheid – de strategie bepaalden. Hier kan Shit or Shine makkelijk zelf content aan hangen. Om het nog een slag professioneler en makkelijker te maken, ontwikkelden we bijpassende templates, die bijvoorbeeld in te zetten zijn bij hun podcast en de feed, stories en livesessies op Instagram.

Eindstand: een shinende, professionele website waar makkelijk doorheen te navigeren is voor dames die het toch al moeilijk genoeg hebben. Klik hier maar eens!

Gerelateerde blogs