Sligro Food Group.
Er was eens …
… een supermooi, ambachtelijk boterproduct: de Meyerijse Kluit. Bijna een eeuw geleden was deze boter het product waar de handel van Sligro, toen nog Slippens Groothandel, mee begon. Een prachtig verhaal over flyers uitdelen op de fiets, smeltende boter in de achterbak en spaarzegels voor een lepeltje met de Heilige Lambertus. Dit mooie verhaal wilden ze bij Sligro nieuw leven inblazen.
Meyerij
En wel met een eigen zuivellijn: Meyerij. Want wat is er mooier dan een merk met zo’n verhaal? Met de trots van toen en de expertise van nu heeft Sligro, samen met een team van experts, een compleet nieuw zuivelassortiment samengesteld. Er mochten absoluut geen concessies gedaan worden aan de kwaliteit; het moest en zou een perfect product worden. Et voilà: in de vestigingen en bestelservice van Sligro vind je sinds een aantal weken boter, melk, baristamelk en diverse soorten room van Meyerij in het zuivelschap. Stuk voor stuk producten met vertrouwde topkwaliteit voor een fijne prijs.
Intensieve samenwerking
Wij kregen het genoegen om deze zuivellijn mee op te zetten. Van logo-ontwerp tot packaging design en van promovideo tot lanceringscampagne. Een bijzondere reis: samen aftasten welke richting je op wil. Samen schaven, punten op de i, nog een keer terug naar de tekentafel, nog een variant. Die intensieve samenwerking en drive om samen tot het maximale te gaan is speciaal en uniek. En wat zijn we met zijn allen trots op en blij met het resultaat!
Logo en packaging design
Een superbelangrijk onderdeel van zo’n nieuwe lijn is het logo-ontwerp en natuurlijk packaging design. Wist je dat we bij New een packaging team in huis hebben met creatieve, technische specialisten? Met dat team wilden wij de droom van Sligro werkelijkheid maken. Dat je de historie van de zuivel en streek voélt als je een Meyerij-product in je handen hebt. We zijn rond de tekentafel gaan zitten en hebben een aantal moodboards samengesteld. Het moodboard waarbij de we historie in een eigentijds jasje hebben verpakt is het met volle overtuiging geworden.
Campagne
Als de packaging eenmaal staat, moet het product ook nog aan de man gebracht worden. Daarvoor ontwikkelde ons team een campagne waarin het hele verhaal van Meyerij tot leven komt. Extra leuk: een aantal experts uit de branche promoten in de campagne Meyerij. Zij vertellen dat ze die kwaliteit, ambacht en heritage terugproeven in de producten. Betere promotie kun je niet hebben, toch?
Volop content
Content die we volop gemaakt hebben van deze ambassadeurs, van experts van Sligro en heritage-beelden vormden samen de rode draad in de campagne. Met video en fotografie om je vingers bij af te likken maakten we een heel pakket aan middelen om alle fases van de campagne te kunnen vullen.Offline én online. Online richtten we samen met Sligro een landingspagina in die zowel inspiratie als informatie bevatte. Een pakkende campagnevideo inspireert de doelgroep om vervolgens de ambassadeurs stuk voor stuk hun verhaal te vertellen. Het verhaal over de bewezen kwaliteit voor een goede prijs.
Owned en paid media
Om de doelgroep naar deze landingspage te trekken, hebben we social posts, zowel owned als paid, ingezet. Rekening houdend met de kenmerken per kanaal hebben we unieke posts gemaakt die de doelgroep via een klik naar de landingspage trokken. Ook de eDM die zeer gericht per type klant werd ingezet heeft bijgedragen aan het aantal bezoekers van de pagina van Meyerij.
Instore middelen
Naast online middelen hebben we er natuurlijk voor gezorgd dat men ook in de vestigingen niet om de Meyerij heen kan. Daarnaast hebben we de driewekelijkse folder van Sligro voorzien van opvallende promotie van Meyerij. En met succes, blijkt nu: de laatste berichten zijn van een jubelende klant die ons over de stijgende lijn (sinds de campagne) van de verkoop van Meyerij vertelde!
NEW interview
Nog meer te weten komen over het verhaal achter Meyerij? Check het interview met Choly van Grinsven, head of private labels en duurzaam assortiment bij Sligro via deze link.